Skip to main content

DEBITANTSKI ALBUMI OBJAVLJENI KASNIJE

Svijet muzike je neobično mjesto u kojem se često mogu naći situacije koje su u potpunosti suprotne s bilo kakvom logikom, pogotovo kad se radi o situacijama vezanima za diskografske odluke i objavljivanje albuma. Na ovom sam blogu već obradio temu izgubljenih albuma, odnosno albuma koji su bili snimljeni, a zatim su netragom nestali i nikad nisu objavljeni, kao i situacije u kojima su članovi nekog benda htjeli objaviti solo album pod svojim imenom, no na kraju su ga zbog ovog ili onog razloga objavili pod imenom matičnog benda. Danas bi se htio osvrnuti na još jednu zanimljivu situaciju u kojoj su se neki bendovi našli, a radi se o slučajevima kad bi snimili svoj prvi album, no zbog raznih faktora su ga objavili tek godinama kasnije. 


Pa krenimo, kronološkim redoslijedom:

  • Motőrhead: On Parole
Snimljen: 1975.
Objavljen: 1979.

'On Parole' je originalno trebao biti Motörheadov prvi album i snimljen je dok se Fast Eddie Clarke nije pridružio bendu. Umjesto njega na gitari prisutan je originalni član Larry Wallis, inače poznatiji kao dugogodišnji gitarist benda Pink Fairies, dok je za bubnjevima Phil 'Animal' Taylor koji je tek friško zamijenio prvog bubnjara Lucasa Foxa. Što se tiče samog albuma, zanimljiv je kontrast od pravog Motörheadovog prvijenca dvije godine kasnije po tome što 'On Parole' nije toliko sirov niti ima onaj itekako poznati proto-metal prizvuk, već se više oslanja na nešto čvršću stranu rock 'n' rolla, što samo po sebi u mojim očima nije nužno minus, jer sve ove pjesme zvuče sasvim solidno i u ovoj ranoj varijanti. Zanimljivo je za spomenuti i da Larry Wallis pjeva na dvije pjesme, "Vibrator" i "Fools", što ga (uz Fast Eddija Clarkea na stvari "Step Down") čini jedinim članom Motörheada koji je otpjevao neku pjesmu benda bez Lemmyja. 
Album originalno nije objavljen zbog nezadovoljstva izdavačke kuće kvalitetom snimke i potencijalnim nepostojanjem komercijalnog potencijala. Nakon što je Motörhead kasnije pod drugom izdavačkom kućom postigao ogroman komercijalni uspjeh s albumima 'Overkill' i 'Bomber', 'On Parole' je napokon ugledao svjetlo dana, iako se to dogodilo bez Lemmyjevog pristanka zbog čega on nije bio zadovoljan. Što se mene tiče, drago mi je da možemo čuti ovaj album jer radi se o zanimljivom ostvarenju koje funkcionira kao prava karika koja nedostaje između Lemmyjevog angažmana u Hawkwindu i pravog prvijenca benda iz 1977. godine.




  • Misfits: Static Age
Snimljen: 1978.
Objavljen: 1996.

Diskografija Misfitsa je, baš kao i sama povijest benda, potpuno komplicirana, krcata raznoraznih nelogičnosti i čudnih odluka, tako da nije za čuditi se što je njihov prvi snimljeni album čekao skoro dobrih 20 godina kako bi ugledao svjetlo dana. Istina, dobar dio tih pjesama (no ne sve) mogle su se kroz godine naći na raznoraznim opskurnim singlovima i svakakvim kompilacijama, no tek 1996. godine, taman otprilike negdje kada je Jerry Only okupio novu postavu bez Danziga, 'Static Age' je napokon postao dostupan javnosti u obliku u kojem je zamišljen par desetljeća ranije.
Vjerujem da ćemo se svi složiti da je 'Walk Among Us' iz 1982. pravi i neupitni klasik horor punk žanra, no rekao bih da 'Static Age' ne zaostaje niti jedne mrvice za njim te mogu skroz ravnopravno stajati jedan uz drugoga. Pogledate li samo popis pjesama, vidjeti ćete da se ovdje nalaze neki od najvećih hitova benda poput "Last Caress" ili pak "Attitude" koje su Metallica i Guns N' Roses predstavili novijoj publici, no i neke druge vrhunske stvari poput "We Are 138", "Hybrid Moments", "Angelfuck" ili meni možda i najdraže na albumu - "Return of the Fly", no realno rečeno 'Static Age' stvarno nema loše pjesme i gotovo.



  • Joy Division: Warsaw
Snimljen: 1978.
Objavljen: 1980.

Zanimljivo je kako ljudi obično doživljavaju Joy Division kao grupu s jednim jedinim albumom, no koliko god bilo popularno, 'Unknown Pleasures' ipak nije bio njihovo jedino izdanje. Nađe se tu nekolicina EP-a, dosta singlova koji nisu bili dio albuma, ali i dva posthumna izdanja. Jedno od njih, 'Warsaw' (nazvano po originalnom imenu benda), trebalo je poslužiti kao debitantsko izdanje Joy Divisiona, no zbog konflikta oko kvalitete snimke koju je odradila izdavačka kuća bend se odlučio na odgodu objave albuma te su se uskoro bacili na snimanje ispočetka, što je rezultiralo najpoznatijim njihovim izdanjem, već spomenutim 'Unknown Pleasures'. Tek kasnije, nakon što je Ian Curtis počinio samoubojstvo, a ostali članovi se pregrupirali u New Order, publika je mogla čuti 'Warsaw' u punom obimu.



  • Master: Unreleased 1985 Album
Snimljen: 1985.
Objavljen: 2003.

Kad se priča o prvom death metal albumu, obično se spominju Deathov 'Scream Bloody Gore' i Possessedov 'Seven Churches', međutim zanimljivo bi bilo vidjeti bi li se razvoj ovog žanra odigrao drugačije da je američki Master uspio objaviti svoj prvi album onda kada su ga originalno i planirali, 1985. godine. Kako to obično biva, raznorazni problemi s izdavačkom kućom učinili su svoje tako da je bend na scenu na kraju stupio tek 1990. godine, dok su po meni najbolje ostvarenje napravili godinu dana kasnije s albumom 'On the Seventh Day God Created... Master' kada im se na gitari pridružio Paul Masvidal iz Cynica. Što se tiče ovog neobjavljenog albuma, puno je siroviji od pravog prvijenca iz 90e te više djeluje kao malo jača demo snimka nego kao pravi album, no nema sumnje da bi svakako ostavio značajan trag da je izdan u najranijim danima ovog podžanra.



  • Morbid Angel: Abominations of Desolation
Snimljen: 1986.
Objavljen: 1991.

Teško je zamisliti Morbid Angel bez Davida Vincenta i Petea Sandovala, no u vrijeme snimanja ovog albuma koji je originalno trebao biti njihov prvi nijedan od njih dvojice još nije bio član benda. Na 'Abominations of Desolation' možemo čuti rane verzije nekih od poznatijih pjesama koje su kasnije mjesto našle na klasiku 'Altars of Madness', a treba svakako spomenuti da je bubnjeve i vokale ovdje odradio Mike Browning, vjerojatno najpoznatiji kao mastermind SF death metal benda Nocturnus. Nije 'Abominations of Desolation' loš za poslušati, no po meni ovo kvalitetom nije ni blizu 'Altarsa' i mišljenja sam da bend vjerojatno ne bi dogurao u ovoj inkarnaciji. Srećom, spomenuta postava nije predugo potrajala i jednom kad su se Treyu Azagthotu pridružili Vincent i Sandoval, dobili smo klasičnu postavu koja je izbacila neke od najboljih death metal albuma uopće. 




  • Fear Factory: Concrete
Snimljen: 1991.
Objavljen: 2002.

Kao da već nije bilo dovoljno što pravi prvijenac benda, 'Soul of the New Machine' donekle stilski drugačiji od svega onoga po čemu je Fear Factory postao poznat, originalni prvi album 'Concrete' predstavlja još veću stilsku razliku između onoga što je moglo biti i onoga što smo na kraju (srećom) dobili. Ovdje imamo album koji je duboko ukorijenjen u death metalu te nema previše dodirnih točaka s onim kliničkim i mehaničkim industrial metalom iz kasnije faze benda. Povijest 'Concretea' je zanimljiva zbog toga što je na kraju objavljen bez posredništva benda i nakon sudskog procesa u kojem je tadašnji producent uspio dobiti prava na snimke, dok su članovi benda bili žestoko protiv puštanja u javnost. No, na kraju šta je tu je, 'Concrete' je danas dostupan svima za slušanje, mada nešto ne vjerujem da će naći previše fanova, jer jednostavno je toliko drugačiji od ostatka diskografije Fear Factoryja na kojeg smo inače navikli.



  • Sabaton: Metalizer
Snimljen: 2002.
Objavljen: 2007.

Nakon što su postigli značajan uspjeh s albumima 'Primo Victoria' i 'Attero Dominatus', ovi švedski power metalci nakratko su se okrenuli ka prošlosti i umjesto novog autorskog materijala odlučili su objaviti album koji su snimili tri godine prije 'Victorie'. Ukratko, 'Metalizer' je fenomenalna kolekcija pjesama iz vremena dok je Sabaton još uvijek znao napraviti vrhunsku stvar koja ne zvuči kao bezdušni copy-paste derivat kod kojeg ne možeš zapamtiti nijedan riff. Stvari koje se ovdje nalaze su zanimljive i zbog toga što bend tada još uvijek nije odlučio pjevati isključivo o ratovima, tako da i na tom području ima svakakvih varijacija. Po meni je ovo esencijalni album za poslušati ukoliko volite ovaj stil power metala, a ako vas treba uvjeriti, preporučam da bacite uho barem na prve dvije pjesme, "Hellrider" i "Thundergods" koje baš onako kvalitetno pokazuju što možete očekivati. Eh, kad bi barem Sabaton ponovno došao na ovakvu razinu kvalitete...





Comments

Popular posts from this blog

PRESJEK HRVATSKE SCENE ZADNJIH PET GODINA

Kako se bliži kraj godine, bilo mi je u planu napraviti nekakvu top listu najboljih mi domaćih ovogodišnjih izdanja, no na kraju sam se ipak odlučio proširiti to na vremenski period od zadnjih 5 godina čisto zbog toga što je scena u zadnje vrijeme toliko živa i krcata kvalitetnog materijala da bi mi pravo bilo žao nešto od ovoga preskočiti. Kao što ćete vidjeti, lista je poprilično žanrovski šarena i iako je pretežito fokusirana na metal, nađe se tu i nekoliko stvari drugačijega đira. U svakom slučaju rekao bih da sva navedena izdanja itekako vrijedi poslušati. Pa krenimo, abecednim redom: ACHACHAK: Planet Hashish Nije da nešto često slušam stoner, no drago mi je tu i tamo naići na neki album koji mi zapne za uho. Nije ovo puno drugačije od gomile sličnih bendova, no pjesme su jako pamtljive i zarazne, a bome i koncertno jako dobro funkcioniraju. U svega pet godina postojanja ovo im je treći album, tako da vjerojatno uskoro možemo očekivati i još novog materijala. DISBAJA: Impulse Slav...

EVANĐELJE PO PROSJEČNOM METALCU

Kada su Fenriz i Nocturno Culto prije dobrih 20 godina odlučili napraviti glazbeni zaokret od 180 stupnjeva te su s Darkthroneom praktički preko noći s ozbiljnog black metala prešli na nekakav retro black/rock/punk đir, reakcije metal zajednice su bile većinom negativne. Sjećam se da se u to vrijeme 16-godišnjem meni činilo da bi to mogao biti možda i najveći "skandal" u black metalu još od onih nemilih događaja s početka devedesetih, no srećom ovaj put stvari su bile benignije prirode. Činilo mi se tada, isto kao što mi se čini i sada, da dobar dio publike nikako nije mogao prijeći preko toga što je jedna od najvećih (ne)svetih krava black metala "izdala" svoje korijene te se počela sprdati s jednom tako ozbiljnom stvari kao što je black metal. Ukratko, nisu više bili "true", što je valjda najveća izdaja svega onoga što bi metal trebao biti. I opet, činilo mi se tada, isto kao što mi se čini i sada, da je naprosto nevjerojatno da neki ljudi stvarno pate o...

POSLJEDNJI PLES GLAM METALA

 "It has been said that looking at history by dividing it into decades or centuries doesn't really make sense. History doesn't work that way." Kad se priča o muzici, ljudi često vole spomenuti (češće na globalnom nivou, no tu i tamo i u lokalnim razmjerima) kako se nikad nije stvarala tako dobra muzika kao 80'ih te da je desetljeće kasnije sve to manje-više otišlo đavlu. Ne mogu o tome svjedočiti iz prve ruke jer rođen sam prekasno da bi u "real timeu" pratio glazbenu scenu tog vremena, no s druge strane ova vremenska distanciranost mi daje možda i objektivniji pogled na takve izjave, posebno na onu mantru da je "grunge ubio glam metal" koju smo svi čuli valjda već stotinu puta. No, iako se na prvi pogled čini da je pojava Nirvane (što se često uzima kao "okidač") naglo prekinula dominaciju popularnijih metal žanrova u mainstreamu, predaja mainstream štafete se ne može tek tako svesti na jednu točku i jedan događaj, kao da se ništa pr...